مرکز پژوهشهای مجلس به تازگی در گزارشی به ارزیابی عملکرد نظام آموزشی در مقایسه با اهداف ارائهشده در برنامه هفتم توسعه پرداخته است. این ارزیابی، محدود به بازه زمانی آغازین برنامه تا پایان شهریور1404 است. بررسیها نشان میدهد بخش اعظمی از تکالیف و احکام کلیدی مندرج در فصل آموزش، به مرحله تحقق و عملیاتی شدن نرسیدهاند. آمارها نشان میدهد از میان احکام این فصل، 78.1درصد از احکام یا به کلی اجرا نشدهاند یا به صورت بخشی مورد اجرا قرار گرفتهاند. همچنین 58درصد از اهداف کمّی برنامه در این مدت محقق نشدهاند. …