باوجود برقراری آتشبس میان ایران و آمریکا و امضای یادداشت تفاهم و آغاز مذاکرات در دوره 60 روزه، تنشها میان دو کشور همچنان ادامه دارد. از تنشهای لفظی و درگیریهای شبهای گذشته در تنگه هرمز گرفته تا تداوم گاه و بیگاه حملات اسرائیل به جنوب لبنان، نشان از آن دارد که دو طرف بیش از آنکه در پی بازگشت به جنگ و کنار گذاشتن تفاهمنامه باشند، بنا دارند بر سر مدیریت روایت، امتیازگیری و تثبیت حق حاکمیت خود به زورآزمایی قبل از نهایی شدن توافق بپردازند. بنابراین به گفته تحلیلگر الجزیره باید انتظار این تبادلات …