در شرایطی که بازار جهانی انرژی با مجموعهای از ریسکهای ژئوپلیتیک، محدودیتهای لجستیک و تغییر مسیرهای تجاری دستوپنجه نرم میکند، صنعت نفت وارد دورهای کمسابقه از فشار در حوزه کشتیرانی شدهاست؛ فشاری که به گفته فعالان بازار، دستکم تا نیمه نخست سال۲۰۲۶ نیز ادامه خواهدداشت. تازهترین دادهها و برآوردهای منابع کشتیرانی حاکی از آن است نرخ کرایه نفتکشها، بهویژه نفتکشهای بسیار بزرگ حمل نفتخام(VLCC)، قرار است در سطحی بالا باقیبماند؛ وضعیتی که بیش از هر چیز نتیجه همزمانی تحریمهای …