دوشنبه / ۱ دی / ۱۴۰۴ - 22 December, 2025
 روزنامه دنیای اقتصاد / ۱ ساعت قبل

ماموریت شرکت‌ها نباید بی‌عیب باشد

ماموریت شرکت‌ها نباید بی‌عیب باشد
براساس تعریف دانشگاه ملی علوم انسانی بریتانیا، «بریتیش آکادمی» که مشاور ده‌ها رهبر کسب‌وکار بوده، شرکتی را می‌توان دارای یک رسالت اجتماعی یا هدف والا دانست که «راهکارهایی سودآور برای مشکلات مردم و سیاره» تولید کند. به طور مشابه، «الکس ادمنز» در کتاب خود با عنوان «کیک را بزرگ‌تر کن» (Grow the Pie) نوشته که یک شرکت هدفمند فقط باید آن دسته از فرصت‌های کسب‌وکار را دنبال کند که ارزش‌آفرینی اجتماعی هم دارند.