محمدرضا باهنر، فعال سیاسی، در برنامه «گفتوگوی استراتژیک» با اشاره به سابقه مذاکرات ایران و آمریکا گفت: مسئله اصلی این است که آمریکا دقیقاً چه نگاهی به ایران دارد و چه هدفی را دنبال میکند. اگر آمریکا ایران را به عنوان یک قدرت مستقل و تأثیرگذار منطقهای بپذیرد، زمینه همکاری و حل مسائل وجود خواهد داشت.