اقتصادنیوز: اندونزی که روزگاری کشوری صادرکننده نفت و عضو اوپک بود، با اتخاذ استراتژی جدیدی توانست به کشوری صنعتی تبدیل شود. امروز اندونزی جایگاه خود را به عنوان یکی از قدرتهای اقتصادی نوظهور قرن بیست و یکم تثبیت کرده و الگویی از فرار موفقیتآمیز از «نفرین منابع» را به نمایش گذاشته است. الگویی که میتواند درسهای فراوانی برای ایران داشته باشد.