سه شنبه / ۱۸ دی / ۱۴۰۳ - 7 January, 2025
 سایت انتخاب / ۱۴۰۳/۰۸/۱۷

راه آهن ما از یک مشکل ساختاری رنج می‌برد؛ هم بهره بردار است هم سیاست‌گذار / راه آهن اجازه ورود به بخش خصوصی نمی‌دهد / عمر متوسط ناوگان باری ۲۳ سال بود؛ با نوسازی‌های اخیر به ۱۹ سال رسیده که باز هم بالاست / وقتی به ترمینال‌های تهران بروید، اتوبوس‌ها ۱۰ مسافر دارند، اما بیشتر بار حمل می‌کنند / درآمد اتوبوس‌ها بیشتر در حمل و نقل بار است

راه آهن ما از یک مشکل ساختاری رنج می‌برد؛ هم بهره بردار است هم سیاست‌گذار / راه آهن اجازه ورود به بخش خصوصی نمی‌دهد / عمر متوسط ناوگان باری ۲۳ سال بود؛ با نوسازی‌های اخیر به ۱۹ سال رسیده که باز هم بالاست / وقتی به ترمینال‌های تهران بروید، اتوبوس‌ها ۱۰ مسافر دارند، اما بیشتر بار حمل می‌کنند / درآمد اتوبوس‌ها بیشتر در حمل و نقل بار است
سیدعلی حسینی، کارشناس حمل و نقل می گوید راه آهن ما از یک مشکل ساختاری رنج می‌برد، راه آهن ایران شرکت بهره بردار و سیاست‌گذار است که آن را دچار تضاد منافع کرده است. با توجه به پیگیری‌های مختلف با سازمان برنامه و بودجه، در مصوبات برنامه هفتم توسعه، یک نظام تنظیم‌گر در حوزه‌ی ریلی شکل بگیرد.