ایران چگونه رقابت سنگین در ماجرای کریدورها را واگذار کرد؟
کریدورهای مختلفی برای تجارت و ترانزیت کالا در سالهای اخیر در منطقه پیشنهاد و ساخته شده اند. ایران باید موقعیت اصلی را برای هر دو مسیر میانی و کوریدور شمال-جنوب اشغال کند، اما از همسایگان خود عقب مانده است و رقبای خود و حتی متحدانی مانند چین و روسیه را مجبور به جستجوی جایگزین کرده است. مرکز پژوهشهای اتاق بازرگانی ایران اخیرا در گزارشی اعلام کرد که ایران عملاً در پروژههای بزرگی مانند طرح کمربند و جاده چین و ترانس کاسپین نادیده گرفته شده است و مسیرهای جایگزین در مناطق مجاور شمال ایران به سرعت در …