سید عباس عراقچی گفت: در خصوص تنگه هرمز تأکید کردم که بر اساس تفاهمات انجامشده، مدیریت و بازگشایی کامل تردد دریایی در این آبراه، پس از رفع موانع موجود، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و روند اجرای این ترتیبات در حال انجام است. مسئولیت اجرای این سازوکار صرفاً بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کشور یا نهاد دیگری در این زمینه مسئولیتی ندارد.