زلزله بم را به یاد داریم. هزاران نفر جان باختند و شهری بزرگ در سوگ نشست. اما سالها پس از آن حادثه، کارشناسان بارها یک نکته را تکرار کردند: همه خسارتها محصول زمینلرزه نبود؛ بخشی از فاجعه به ساختمانهایی بازمیگشت که اصول فنی در آنها رعایت نشده بود.