نقد فیلم «بروتالیست»؛ بهترین فیلم سال یا اثری شعارزده؟
کارگردان «بروتالیست» مانند قصهی قهرمانش که تلاش دارد با هنر خود چهار ساختمان را در یک بنا ادغام کند، تلاش دارد چهار مولفه و المان را با هم ادغام کرده و در قالب یک فیلم به من و شما ارائه دهد. این چهار محور را میتوان به این شکل دستهبندی کرد: اول طبیعتا داستانگویی است که قرار است سینمایی هم باشد. دومی معماری است که هم به شغل شخصیت اشاره دارد و هم قرار است در فرم قصهگویی و تصویرپردازی تاثیر بگذارد. سوم تاریخ است که هم جنگ را شامل میشود و هم میتوان ایدئولوژیهای مختلف گنجانده شده در اثر را ذیل آن …