نشست بورگناشتوک را باید بیش از آنکه نقطه پایان یک بحران دانست، نقطه آغاز مرحلهای تازه از تعاملات میان ایران و آمریکا ارزیابی کرد. تجربه چهار دهه گذشته نشان داده است هیچ پرونده پیچیدهای میان دو کشور، با یک یا چند نشست کوتاه تعیینتکلیف نشده و این بار نیز انتظار چنین اتفاقی واقعبینانه نیست.