نخستین دور مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس با توافق بر سر یک «نقشه راه ۶۰ روزه» و تشکیل کارگروههای سهگانه برای لغو تحریمها پایان یافت. همزمان با تدوین پیشنویس معافیتهای نفتی و بانکی، یک تحلیلگر سیاست خارجی در گفتگو با فرارو تاکید میکند که نه تهران و نه واشنگتن دیگر تمایلی به جنگ ندارند. به گفته وی، در شرایطی که نتانیاهو برای بقای خود به دنبال تشدید بحران است، مخالفان داخلی دیپلماسی نیز باید درک کنند که جامعه امروز به آرامش و امنیت نیاز دارد، نه تنش سیاسی و درگیری.