این روزها دعوا بر سر مذاکره با غرب، ابزار شهرآشوبی شده است. قصه هم در این خلاصه میشود که عدهای «مذاکره» را به معنای تسلیم و بیعت با آمریکا گرفتهاند و به استناد «مثلی لایبایع مثل یزید» و به پشتوانه «علیالاصول»، هر آنکس را که بخواهد وارد این عرصه شود، به انواع تهمتها میرانند.