جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران بر این فرض استوار بود که بمبارانهای گسترده میتواند به سقوط حکومت یا تسلیم تهران منجر شود، اما این راهبرد ناکام ماند. تجربه تاریخی از جنگ جهانی دوم تا ویتنام نشان داده است که قدرت هوایی بهتنهایی قادر به تضمین پیروزی نیست و معمولاً به حضور یا تهدید معتبر نیروهای زمینی نیاز دارد. در مورد ایران نیز نبود گزینه تهاجم زمینی، توانایی تهران برای مقابلهبهمثل و بستن تنگه هرمز، موجب شکست راهبرد واشنگتن شد.