همواره قبل از برگزاری انتخابات مهم در کشورها و تا زمان اعلام نتایج، نظرسنجیهای مختلفی انجام میشود که موضوعات گوناگونی را مورد بررسی قرار میدهد. میزان مشارکت در انتخابات و فرد برنده مورد نظر شرکتکنندگان در نتایج نظرسنجیها نشان داده میشود. برای مثال نتیجه نظرسنجی مرکز پژوهشهای مجلس از سنجش مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری نشان میدهد میزان مشارکت در این دوره از انتخابات بالای ۵۳ درصد خواهد بود. در غیاب نظرسنجیهای علمی نظرسنجیهای اینترنتی میتواند تصویر مناسبی از شرایط جامعه …