فرمانده سپاه در دوران جنگ تحمیلی گفت: ما به اصرار آمریکا و عبور و مرورشان در تنگه هرمز مشکوک هستیم. مسائل زیست محیطی، امنیت تنگه و بیمهها هزینههایی برای ایران دارد و کسانی که از این تنگه منتفع هستند باید آن را بپردازند. نباید توقع داشت این هزینه از جیب شهروندان ایران پرداخت شود.