پرسش مهم این است که چرا اسرائیل با وجود آتشبس هنوز جنوب لبنان را مورد حمله قرار میدهد؟ برخی گزارشها حاکی از این است که احتمالا پاسخ در ارتفاعات علیالطاهر، مشرف بر نبطیه، کفر تبنیت، ارنون و مسیرهای ارتباطی جنوب لبنان نهفته باشد؛ نقطهای راهبردی که سالهاست از آن بهعنوان یکی از حساسترین مناطق زیرزمینی حزبالله یاد میشود.