پرویز امینی استاد دانشگاه در گفتوگو با «فرهیختگان» در تحلیل دور دوم انتخابات ریاستجمهوری بیان کرد: کمپین تبلیغاتی مرحله دوم انتخابات، جذب آرا از طریق «نه به دیگری» بود. آقای جلیلی سعی میکرد بر اساس ایده «نه به دولت سوم روحانی» رای سلبی جذب کند و آقای پزشکیان بر اساس «نه به افزایش محدودیتهای اجتماعی» جذب آرای سلبی را دنبال میکرد. اینکه گفته میشود افزایش مشارکت ۱۰ درصدی در دور دوم بر اساس «جلیلیهراسی» شکل گرفته واقعیت ندارد چراکه اگر جلیلیهراسی کار میکرد رأی آقای جلیلی نباید افزایشی میشد …