دستگاه تقطیر و عرق گیری ، گلاب …آموزش تخصصی ترومپت و سایدرامپرستاری سالمندتعمیر هارد

چگونه بیمار نشویم؟
فرادید| اگر تصور می‌کنید بدنتان ضعیف است و خیلی زود مریض می‌شوید باید بدانید راه‌هایی وجود دارد تا از گزند عفونت‌ها به دور باشید. برای سالم و تندرست بودن در گام اول باید ویتامین و مواد معدنی بدنتان را تأمین کنید، در مصرف آنتی بیوتیک زیاده‌روی نکنید و.... اما از طرفی کم کم به فصل سرما نزدیک می‌شویم و به جز ویروس کرونا، باید با ویروس آنفولانزای فصلی و سرماخوردگی نیز مقابله کنیم. عزم ذهنی خود را تقویت کنید از قدرت اراده‌تان برای غلبه بر مشکلات جسمی استفاده کنید. «الیشا لو» که یک پرستار است، می‌گوید: هنگامیکه اطرافیانم ناله و شکایت می‌کنند که در زمان‌های خاصی از سال چقدر مریض می‌شوند، من می‌گویم که بندرت بیمار می‌شوم، و همینطور هم می‌شود! این، قدرت باور است. استرس را مدیریت کنید ثابت شده که استرس، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند، با اینحال اجتناب از آن غیر ممکن است. بنابراین هدف شما باید مدیریت استرس از یک راه سالم باشد. دکتر کتی گروور می‌گوید: من از طریق رقصیدن، مراقبه روزانه، تجسم و تاکید، روی کنترل واکنش‌هایم نسبت به عوامل استرس زا کار می‌کنم. کاملا تمیز باشید دن کالینس که در روابط رسانه‌ای در بیمارستان بالتیمور کار می‌کند، می‌گوید: من تمام اوقات دست‌هایم را می‌شویم، هر زمانی که ممکن است، هنگام باز کردن درب‌ها و دست زدن به دکمه‌های آسانسور از یک دستمال تمیز استفاده می‌کنم.هنگامی که به پشت میزم برمی‌گردم، بلافاصله از دستمال‌های مرطوب آنتی باکتریال استفاده می‌کنم و هر زمانی که چشمم خارش می‌گیرد، هرگز از نوک انگشتم برای خاراندن آن استفاده نمی‌کنم، مگر آنکه اول بتوانم انگشتم را ضدعفونی کنم.در عوض، از بند انگشت یا پشت دستم برای خاراندن چشمم استفاده می‌کنم، زیرا این نواحی، نسبت به نوک انگشتان با میکروب‌ها کمتر تماس داشته‌اند.همچنین اگر از کنار فردی که عطسه می‌کند عبور کنم، نفسم را برای ۱۵ ثانیه نگه می‌دارم، و با بروز اولین نشانه سرماخوردگی (معمولا احساس خارش در پشت گلو) از زینک استفاده می‌کنم، کاری که تحقیقات از آن پشتیبانی می‌کنند. بطور منظم ورزش کنید با توجه به تحقیقی که در مجله Sport and Health Science منتشر شد، ورزش منظم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلای شما به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش می‌دهد. جولی میکنر از مینیاپولیس می‌گوید: من و همسرم حداقل سه بار در هفته ورزش می‌کنیم، و چندین سال است که با یک مربی شخصی کار می‌کنیم. من فکر می‌کنم به این دلیل است که بیمار نمی‌شوم، حتی هنگامیکه بقیه افراد در محل کارم مریض می‌شوند. در خانه کار کنید کریستینا ‌هالپر از نیوجرسی می‌گوید: هنگامیکه برای رفتن به محل کارم از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده می‌کردم همیشه مریض می‌شدم، احتمالا به این علت که به شدت فرسوده و ضعیف بودم، و در وسایل حمل و نقل عمومی توسط میکروب‌های متعدد احاطه شده بودم. اما از زمانیکه شغل جدیدی پیدا کردم که به من امکان می‌دهد از خانه کار کنم، تقریبا هرگز بیمار نمی‌شوم. پاک سازی کامل خانه ۱. مواد استریل‌کننده قبل از این‌ که بخواهید سرویس‌ بهداشتی، اتاق خواب‌، آشپزخانه و جاهای دیگر خانه را تمیز کنید، ابتدا از اسپری‌های ضد عفونی‌کننده برای تمام سطوح استفاده کنید. ۲. جرم‌گیری جرم‌های موجود در آشپزخانه و سرویس بهداشتی، بهترین مکان برای تجمع ویروس‌ها هستند. با استفاده از مواد جرم‌گیر و فرچه مخصوص جرم‌ها را از بین ببرید. ۳. استریل دوباره برخی از جرم‌ها، دیده نمی‌شوند. درست است که مواد استریل‌کننده، جرم‌ را از بین نمی‌برد؛ ولی ویروس‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد. از مواد استریل‌کننده بعد از جرم‌گیری نیز استفاده کنید. ۴. جریان هوا بهتر است حواسمان به جریان هوای خانه نیز باشد، تا هوای تازه با اکسیژن بیشتر وارد خانه شود و ویروس‌های پراکنده شده (بر اثر تنفس فرد بیمار) در خانه باقی نماند. تسویه هوای خانه به اندازه استریل کردن وسایل آلوده مهم است. ۵. مواد ضد عفونی‌کننده مواد ضد عفونی‌کننده شامل پاک‌کننده‌هایی هستند که به کمک دستمال‌های پارچه‌ای یا کاغذی پاک می‌شوند. بهتر است بگذارید چند دقیقه‌ای مواد ضد عفونی‌کننده روی اجسامی که ممنوعیت ندارند (اجسامی مانند تلویزیون، تبلت و از این قبیل وسایل آسیب پذیرند و برای استفاده از مواد شیمیایی ضد عفونی‌کننده ممنوعیت دارند) بماند. سپس برای تمیز کردن اقدام کنید. ۵. وسایل تمیزکاری بعد از اتمام کارها، تمام وسایل تمیزکاری را استریل و ضد عفونی کرده و سپس کنار بگذارید. ۶. دستگیره در دستگیره‌های در، جزو اجسامی است که اغلب اعضای خانواده با آنها تماس دارند و در این صورت است که می‌تواند بیماری از فرد بیمار به دیگر افراد انتقال یابد. در استریل و ضد عفونی‌کردن دستگیره‌های در هوشیار باشید. ۷. شست وشوی زود به زود دست‌ها این مورد یکی از اساسی ترین نکته‌ها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مسری مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و کروناویروس است. قبل و بعد از خوردن و نوشیدن دست‌های خود را به مدت ۲۰ ثانیه (طبق الگوهای صحیح شست و شو دست) بشویید.