اگر صفحه را درست نمی‌بینید اینجا را کلیک کنید

کمک نسل جدید ارتباطات به صنایع‌دستی
به‌گزارش خبرگزاری فارس، مریم جلالی شامگاه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از کارگاه و فروشگاه صنایع‌دستی سیسی با اشاره به اینکه به دنبال تدوین سند توسعه صنایع‌دستی استان‌های مختلف کشور هستیم، گفت: توسعه بازار صنایع‌دستی منوط به ورود بخش‌خصوصی است و در این صورت می‌توان امیدوار بود که تسهیل‌گری دولت کاراست. معاون صنایع‌دستی کشور با اشاره به اینکه آموزش سنگ بنای رونق اقتصادی صنایع‌دستی است، اظهار کرد: آموزش صنایع‌دستی معمولا سینه به سینه منتقل و درون خانواده‌ها شکل گرفته اما با تغییر ساختار خانواده‌ها، برخی رشته‌ها به فراموشی سپرده شده است. او احیای رشته‌های صنایع‌دستی را از سیاست‌های این وزارت میراث‌فرهنگی دانست و بیان کرد: کرمان از نظر ظرفیت صنایع‌دستی در حوزه دستباف‌ها سرآمد است. جلالی افزود: پته کرمان، شهرت جهانی دارد. منتهی باید از پته محصولات جدید و مورد نیاز خانواده‌ها را تولید کرد. او استانداردسازی، بسته‌بندی و صادرات را زنجیره‌های ارزش افزوده برشمرد و عنوان کرد: می‌توانیم صنایع‌دستی را همچون سایر کالاهای صنعتی به سبد صادراتی اضافه کنیم. معاون صنایع‌دستی کشور بر لزوم شناسایی شاخص‌های صادراتی صنایع‌دستی تاکید کرد و گفت: هنرمندان به بسته‌های حمایت، صنعتگران به توانمندسازی و بازرگانان به بسته‌های تشویقی نیاز دارند و این بسته‌ها با توجه به ظرفیت‌های صنایع‌دستی هر استان تعریف خواهند شد. جلالی با بیان اینکه صنایع‌دستی باید در معرض دید باشد تا به ادبیات توسعه نزدیک و متصل شود گفت: با دیده‌ شدن صنایع‌دستی فعالان اقتصادی و توسعه‌ای متوجه ارزش افزوده آن می‌شوند. او در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان در خصوص صادرات خشکبار سرآمد بنابراین باید در در بسته بندی خشکبار از صنایع‌دستی استفاده کرد. پایان پیام/