اگر صفحه را درست نمی‌بینید اینجا را کلیک کنید

صحرایی: کتب‌ درسی با کمک دانش‌آموزان اصلاح می‌شود
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در ارتباط زنده در شبکه «شاد» با اشاره به اقدامات تحولی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: مهم‌ترین تحول به طور طبیعی، اصلاح نگاه‌مان به نحوه اجرای سند تحول است. وی ادامه داد: از روزی که توفیق خدمت در آموزش و پرورش در این جایگاه را پیدا کردم، عنوان کردم که نقطه جوشش تحول، مدرسه و کلاس درس است و عامل جوشش تحول، معلم و مدیر مدرسه است و وزیر آموزش و پرورش باید کار معلمان و مدیران را تسهیل کند. صحرایی با بیان اینکه توانمندسازی معلمان به طور گسترده را پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: سال پیش‌رو، سال آموزش‌های گسترده برای معلمان و مدیران خواهد بود.  وی به موضوع اصلاح کتاب‌های درسی با کمک دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: سامانه‌ای در این راستا در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تعبیه شده است و دانش‌آموزان می‌توانند نظر دهند. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع امید، ایمان، خودباوری، نشاط و خردورزی در دستور کار فعالیت‌های پرورشی است، ادامه داد: امسال به همکاران‌مان گفتیم که حتی‌المقدور بخشنامه ندهند بلکه به مدارس بگویند مثلا این 6 کار می‌خواهیم اتفاق بیفتد و هر مدرسه به اقتضای وضعیت خودش کار انجام دهد.  وی با تأکید بر موضوع مهارت، گفت: تربیت معلم آسیب دیده است و این در حالیست که تربیت معلم یک نظام بسیار کلیدی در تقویت تعلیم و تربیت کشور است. باید به ویژگی‌ها و سنت‌های تربیت معلم عقبگرد کنیم و بسیاری از الگوهای تربیتی اجرا شود. صحرایی با بیان اینکه تیزهوشان از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است، افزود: تنوع مدارس را باید کم کنیم تا ذات مدارس دولتی را تقویت کنیم.  به گزارش فارس، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با سه نگاشت در نیمه دوم امسال چهره جدیدی پیدا خواهد کرد، ادامه داد: اولین مورد، نگاشت رسانه‌ای سند است. وی اضافه کرد: مورد دوم، نگاشت حقوقی و قانونی سند است. چرا که سند تحول برای اجرا به حدود 18 قانون یا مصوبه نیاز دارد و در نهایت مورد سوم، نگاشت نهادی است. چرا که مجری سند تحول آموزش و پرورش است اما تنها مکلف نیست. آموزش و پرورش، یکی از 10 دستگاهی است که در تعلیم و تربیت باید نقش خود را ایفا کند. صحرایی اظهار کرد: باید آموزش و پرورش را به مسأله اول همه تبدیل کنیم. پایان پیام/