چراغ لب پله روکار mcrتعویض و تعمیر کیبورد لپ تاپدستگاه دوخت ریلیاجاره ماشین عروس مشهد

قاضی‌زاده هاشمی: در معیشت موضوع اشتغال را هدفگذاری می کنیم
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امشب در آخرین برنامه تبلیغات انتخاباتی خود در گفتگوی ویژه خبری سیما شرکت کرد و در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه سالهاست تورم بالا داریم و این تورم افزایش پیدا کرده به 40 درصد، 50 درصد و سبب کاهش قدرت خرید و تغییر جمعیت دهک ها شده است. شما در برنامه هایتان اعلام کردید افراد را به سه دسته تقسیم می کنید کسانی که باید مالیات بدهند کسانی که یارانه بگیرند و کسانی که دخل و خرجشان تقریبا برابر است. وی افزود: آیا مدل تقویم جبران معیشت مردم همین است؟ اظهار کرد: سیاست هایی که ما در مورد آن صحبت می کنیم ابتدا با رای مردم جاری می شود. طبیعتا انتخابات رقابتی پرشور با یک رئیس جمهوری که پشتوانه رای مردمی بالا داشته باشد و با قدرتی که به پشتوانه رای مردم کسب می‌کند، مشکلات موجود را که خیلی عمیق هستند حل و فصل بکند و هم بتواند در عرصه بین المللی بعضی از گره هایی که وجود دارد را باز بکند.  قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: در معیشت موضوع اشتغال را هدفگذاری می کنیم می خواهیم نرخ بیکاری که 12، 13 درصد حالا کمتر یا بیشتر اعلام می کنند این را کاهش بدهیم یا قدرت خرید را افزایش بدهیم یا یک سطح بالاتر تورم که یک مقداری خودش ساختارهای فقرزا را دارد و قدرت خرید را کم می کند، هزینه ها را افزایش می دهد و فاصله طبقاتی و فقر و نابرابری را بیشتر می کند کنترل بکنیم.  نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: برای همه اینها برنامه داریم. من از یک سطح بالاتری به مسئله نگاه کنم و آن اینکه چرا این امر اینقدر مزمن شده است. ما چه زمانی که تحریم نبودیم و فروش نفتی خوبی داشتیم قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، درآمدهای نفتی هنگفتی داشتیم دچار بیماری هلندی می شدیم باز تورم را درست می کردیم چون زمانی که منابع نفتی مان کاهش پیدا کرده بود چه زمانی که دارایی داشتیم برای فروختن چه زمانی نداریم برای فروختن چه زمانی که اوراق می توانستیم بفروشیم کسری بودجه را مثلا تامین بکنیم چه زمانی که حتی توان فروش اوراق هم نداشتیم در تمام این مدت ما تورم را داشتیم.  کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: معلوم می شود که یک مسئله ای داریم که این مسئله مرتب دارد خلق تورم می کند. این یک مسئله نهادی و ساختاری است. یک وقتی باز این ساختار و نهاد را در خود حوزه اقتصاد دنبال می کنیم. می گوییم نظام پولی، بانکی، مالی، وضعیت تولید! وضعیت بهره وری ما در نظام تولید یک بحث بالاتر این هست که ما هزینه های اجتماعیمان چقدر هست؟  وی ادامه داد: باید ببینیم هزینه اداره کشور چقدر هست؟ اندازه دولت که ما مجبوریم تامین منابع بکنیم چقدر هست؟ سهم خدمات اجتماعی که داریم به مردم می دهیم و منابع مالی نیاز داریم برای تامین آن چقدر است؟ بعد شکاف طبقاتی چقدر هست؟ چون قدرت خرید را و قیمت گذاری را طبقات بالای جامعه تعیین می کنند. کسی که پول بیشتری دارد قیمت بازار را تعیین می کند. کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت های مختلف زحمات زیادی کشیدند و تلاش کردند، گفت: دولت ها تلاش کردند بعضی از این نقاطی که عرض کردم را به عنوان پروژه حل و فصل بکنند اما این پروژه ها به اتمام نرسیده مسئله و تمام نشده است. وی با ذکر مثالی درباره مسکن مهر اظهار کرد: پروژه مسکن مهر خیلی پروژه خوبی بود برای اینکه یکی از معضلات معیشتی مردم را که هزینه تامین مسکن هست را حل و فصل بکند. اما این پروژه خوب ممکن است خود این پروژه وقتی که می خواهد واگذار بشود بیاید در اختیار یک گروه های خاص واگذار بشود برای ساخت و ساز و بعد چون باز ما توان خرید مردم را نتوانستیم تنظیم کنیم آن کسی که به او مسکن مهر تعلق می گرفته مجبور است مسکن مهرش را بفروشد و بعد دوباره برود اجاره نشین بشود به خاطر اینکه هزینه های بالایی دارد و ما سایر هزینه هایش را نتوانستیم کنترل بکنیم. قاضی زاده هاشمی با تصریح اینکه یک نظام جامعی طراحی کردیم که همه شهروندان ایرانی از بلوچستان بندر لنگه بستک تا آذربایجان همه اینها دارای یک شناسنامه بشوند نزد دولت و معلوم بشود که اینها هزینه های واقعیشان چقدر هست؟ گفت: باید مشخص شود توان کسب درآمدشان چقدر هست؟ آن هزینه واقعی که اینها دارند به یک ترتیبی باید جبران بشود.  وی تصریح کرد: اگر درآمدهایشان بیشتر از هزینه هایشان بود اینها به صورت فزاینده مالیات پرداخت می کنند اگر کمتر بود اینها یارانه دریافت می کنند. بستگی دارد به اینکه در چه وضعیتی باشند. در  همین داستان کرونا که بالاخره یک مسئله جدی ما هم هست و خیلی مشاغل صدمه خوردند بسیاری از مشاغل روزمرد صدمه خوردند خیلی از این رستوران ها که یک زمانی ممکن است درآمدهای خوبی داشتند یا تالارهای عروسی، تالارهای مراسمات، صدمه جدی خوردند خیلی از مشاغلی که کنار دریا بودند حتی دستفروشان و امثال اینها صدمه جدی خوردند اینها اگر یک زمانی می توانستند البته قاضی‌زاده گفت: از دستفروشان مالیات نمی گرفتند آنهایی که مالیات می گرفتند یک زمانی می توانستند مالیات بدهند ممکن است الان یارانه بگیرند به خاطر اینکه دچار مسئله شدند. یا بر اساس اینکه یک فرزندی به فرزندان اضافه بشود فردی نیاز به نگهداری داشته باشد یا خارج بشود از آن دامنه، بنابراین این باید هوشمند عمل کند. قاضی زاده هاشمی درباره سامانه جامع مالیاتی و کارکرد آن اظهار کرد: سامانه جامع مالیاتی مسئله اش اخذ مالیات است به چیز دیگری کار ندارد.  وی افزود: یک سامانه دیگر داشتیم رفاه ایرانیان در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که قرار بود مجموع بانک های اطلاعی را یکی بکند. خیلی از بانک ها و داده ها هنوز تشکیل نشده است. مثلا کاداستر که موضوع مالیکت است یعنی موضوع دارا بودن اموال است الان یک بحثی داریم سر سند رسمی و سند عادی که بحث مفصلی است ولی ثبت همان است این کامل انجام نشده است.  این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این چیزی که عرض می کنم یک سامانه پیش رونده است یعنی ما ذره ذره اول از وصل کردن تراکنش مالی و هزینه های واقعی یعنی هر ایرانی واجب است یک اعتبار مالیاتی نزد سازمان مالیاتی سازمان هدفمندی سایر سازمان هایی که کمک رسان هستند اینها می شوند زیر مجموعه ای از اینها آزمون وسع در مورد اینها انجام می شود. وضعیت وسع چگونه است؟ تا کاملا این مجموعه سامانه ما کامل بشود ما از مکانیسم های آزمون وسع استفاده می کنیم که افراد درآمدها و هزینه های سالانه شان چگونه است براساس آن تدبیر می شود. قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بعضی از هزینه ها را باید دولت بدهد الان مثلا در همین داستان کرونا موضوع واکسیناسیون را ما داریم یک وظیفه عمومی حوزه بهداشت درمان است. اصلا دولت وظیفه دارد هر 5 نوع واکسن را را تهیه و در اختیار مردم قرار بدهد چه ایرانی و چه خارجی بتوانند واکسن بزنند. وی گفت: این را دیگر ما نباید به عنوان هزینه مردم در نظر بگیریم. اگر مردم دارند به این سمت رانده می شوند یعنی اینکه دولت خدمات عمومیش ضعیف است. یعنی کنار این ما باید خدمات عمومی دولت را اینقدر تقویت بکنیم یا هزینه او را جبران بکنیم یا به صورت تخفیف مالیاتی آن را در نظر بگیریم حتی اگر هزینه اش را نمی توانیم بدهیم جزو هزینه های قابل قبول بپذیرم که او مجبور نشود در این بخش مالیات بدهد تا زمانی که بتوانیم مجموع خدمات عمومی را دولت تامین بکند. کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دولت می خواهد با یک سیاستی ارز 4200 تومانی حمایتی بکند از یک قشری اما در عمل این اتفاق نمی افتد به خاطر نبود یک شبکه توزیع است. شما از روش هایی مثل کالابرگ الکترونیک و ... استفاده می کنید؟ اظهار کرد: الان یک تجربه ای داریم در مورد بیماران خاص. وی افزود: ما یک ردیفی داریم برای کمک به داروهای بیماران خاص. این را تلاش کردند نقطه زنش بکنند یعنی مجموعه افرادی که نیازمند به داروی بیماری خاص هستند پیدا بکنند و کمک مستقیم فقط به این فرد انجام بدهند تحت عنوان تخفیفات فرانشیز این مدل برای مجموعه یارانه ها قابل انجام هست. چون بعضی از یارانه ها عمومی است مثل یارانه مواد غذایی بعضی از یارانه ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی یارانه هایی از این دست یا مثلا ما یارانه می دهیم برای تامین نهاده های دامی، مرغ، طبیعتا به همه مردم نمی دهیم می خواهیم به یک تولید خاص بدهیم هر چند ما نهایتا باید یارانه را به مصرف کننده نهایی بدهیم ولی طی مرحله واسط با ایجاد مکانیزم های هوشمند به چه کسی چه مقدار باید یارانه برخوردار شود به جای اینکه ما رانت ارزی بدهیم یارانه خرید می دهیم به آن تولید کننده یعنی در زنجیره اول از تولید کننده حمایت می کنیم زنجیره بعد می رویم داخل خط آخر توزیع حمایت می کنیم نهایتا می رویم از مصرف کننده نهایی حمایت می کنیم و این شبکه اطلاع رسانی ما کامل بشود. ادامه دارد ...