اگر صفحه را درست نمی‌بینید اینجا را کلیک کنید

جزئیاتی از آیین‌نامه واردات خودرو
نماینده مرودشت و نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن توضیحاتی را درباره آیین‌نامه واردات خودرو ارائه کردند. به گزارش تسنیم، جلیل رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس درباره آیین‌نامه و نحوه واردات خودرو، گفت: تدوین آیین‌نامه برای واردات خودرو موضوع مهمی است چرا که طبق آیین نامه مشخص می‌شود، که چه خودرو‌هایی با چه شرایطی و توسط چه کسانی وارد شود و ما در مجلس از بعد نظارتی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. وی افزود: طبق اطلاعاتی که به ما رسیده، کف و سقف قیمت ۷ تا ۲۰ هزار دلار، مالیات، عوارض و گمرکی خودرو‌های وارداتی هم بر اساس نوع خودرو از ۱۰ تا ۷۵ درصد در نظر گرفته شده است. نماینده مرودشت با بیان اینکه حجم خودرو هم تا سقف ۲۵۰۰ سیسی در نظر گرتفه شده است، ادامه داد: رویکرد مجلس این است که برای قیمت و حجم موتر خودرو سقفی تعیین نشود بلکه دولت این موضوع را با تعرفه کنترل کند یعنی خودرو‌هایی که قیمت پایین‌تری دارند با تعرفه کمتر و خودرو‌های گران قیمت و لوکس با تعرفه بیشتر وارد شود. رشیدی اظهار کرد: ما نگاه مجلس در این باره را از طریق کمیسیون صنایع به دولت منتقل کریدم که بهتر از دولت با تعرفه موضوع واردات خودرو را مدیریت کند؛ البته منتظر هستیم ببینیم که خروجی قطعی و نهایی آیین‌نامه واردات خودرو چه خواهد بود. حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه دولت در حال تدوین آئین‌نامه واردات خودرو است، گفت:سقفی برای واردات خودرو به کشور تعیین نشده است و دولت می‌تواند به هر میزان که نیاز کشور باشد خودرو وارد کند. وی افزود: دولت می‌تواند در ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو، صنایع و خدمات فنی و ارزی که منشا آن مشخص باشد اقدام به واردات خودرو کند؛ البته این واردات نباید به‌گونه‌ای انجام شود که به منابع ارزی کشور نیز لطمه وارد کند. نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد:در حال حاضر بحث بر روی واردات خودرو‌های با قیمت ۷ تا ۲۰ هزار دلار است که هنوز نهایی نشده است. حجت الاسلام حسینی‌کیا بیان کرد: خدمات پس از فروش نیز یکی از اولویت‌های است که باید در بحث واردات خودرو در نظر گرفته شود.