پله گرد فلزی آس استپتعمیر تلویزیون پاناسونیکمبلمان آمفی تئاتر،رض کوفروش لوله مقوایی

(تصاویر) اولین لندرور هیدروژنی
فرارو- خودروسازی بریتانیایی لندرور Land Rover (وابسته به کمپانی جگوار) اخیراً تأیید کرده است که نمونه اولیه خودروی دیفندر Defender را به سلول سوختی هیدروژنی ابداعی جدیدی عرضه می‌کند که قرار است برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ و در جاده‌های انگلستان به حرکت دربیابد. در واقع این اولین نمونه لندرور دیفندر خواهد بود که با موتور هیدروژنی و میزان انتشار صفر کربن عرضه خواهد شد.به گزارش فرارو به نقل از وبسایت autoexpress، این پروژه که «زئوس» نامیده می‌شود، در واقع بخشی از استراتژی Reagagine لندرور جگوار است که هدف آن دستیابی به میزان انتشار خالص کربن با معیار صفر در تمام زنجیره‌های تأمین، تولید و محصولات JLR تا سال ۲۰۳۹ است. این پروژه نیز برای نخستین بار با نمونه اولیه خودروی Land Rover Defender FCEV و برای موتور‌های آفرود و دوربرد در نظر گرفته خواهد شد که اکنون برنامه تحقیق و توسعه آن توسط شرکت سازنده، به مراحل نهایی نزدیک شده است.به گزارش فرارو، اصل استراتژی Reimagine به گسترش وسایل نقلیه الکتریکی مبتنی بر باتری بستگی دارد، اما شرکت لندرور هیدروژن را به عنوان پایه‌ای برای اختراع مجدد موتور‌های این شرکت در نظر گرفت و در ماه فوریه اعلام کرد که نمونه اولیه وسایل نقلیه مبتنی بر سلول پیل سوختی هیدروژن، آزمایش خود را در اواخر سال میلادی جاری آغاز می‌کنند. اکنون ما می‌دانیم که اولین نمونه این پیشرانه‌های هیدروژنی، برای خودروی دیفندر جدید ساخته شده است. این پیشرانه که Defender FCEV نامیده می‌شود، شامل پشته سلول سوختی، واحد‌های محرکه الکتریکی، باتری بزرگ (انرژی برگشتی ناشی از ترمز گرفتن و تأمین انرژی ذخیره / تقویت موتور‌های الکتریکی) و مخزن فشار بالا برای ذخیره هیدروژن است.در حال حاضر، Defender FCEV به عنوان یک نمونه اولیه شناخته می‌شود، اما به طور بالقوه به وجود نسخه هیدروژنی آفرودر واقعی در آینده نزدیک اشاره دارد. بخش Rival Ineos خودروسازی لندرور اخیراً تأیید کرده است که یک نسخه هیدروژنی از خودروی Grenadier را در دست توسعه دارد که با الهام از سبک Defender قدیمی، قصد دارد جای خالی Defender جدید را پر کند. این طرح با امضای توافق نامه همکاری با خودروسازی Hyundai محقق شده است که سلول سوختی Nexo SUV را تولید می‌کند.هیچ مشخصاتی مانند عملکرد و دامنه حرکتی دیفندر جدید هیدروژنی به بیرون درز نکرده است و لندرور هنوز تصویری از نمونه اولیه Defender FCEV فاش نکرده است. گفته می‌شود، نمونه اولیه برای ارزیابی مصرف سوخت و قابلیت‌های آفرود و یدک کشی وسایل نقلیه با قدرت هیدروژن استفاده خواهد شد. JLR فناوری هیدروژن را برای وسایل نقلیه بزرگتر با نیاز‌های دوربرد ایده آل می‌داند که باید در هر دو شرایط بسیار گرم و بسیار سرد رانده شوند. لندرور برای توسعه این پروژه، با تعدادی از متخصصان این زمینه از جمله سیستم‌های خودرویی Marelli و مرکز صنعتی سازی باتری انگلستان (UKBIC)، همکاری می‌کند.رالف کلاگ، رئیس سلول‌های هیدروژنی و سوختی جگوار لندرور، در این خصوص می‌گوید: «ما می‌دانیم که هیدروژن در پیشرانه‌های ترکیبی آینده، در کنار وسایل نقلیه برقی مبتنی بر باتری، نقش مهمی را در کل صنعت حمل و نقل ایفا خواهند کرد. در واقع این یک راه حل دوم برای به صفر رساندن انتشار کربن و الزامات خاص خودرو‌های کلاس جهانی جگوار لندرور است».   خودوری هیدروژنی لندرور Defender FCEV