اگر صفحه را درست نمی‌بینید اینجا را کلیک کنید

طرز تهیه پیتزای سبزیجات؛ منهای سوسیس و کالباس!
خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که هوس یک غذای سالم و رژیمی می‌کنیم، اما میلی به خوردن سبزیجات آب‌پز یا غذا‌های رژیمی بدون روغن نداریم و می‌خواهیم علاوه بر اینکه یک غذای سالم می‌خوریم جذاب هم باشد. در این شرایط می‌توانیم سراغ پیتزای سبزیجات برویم و با انواع مختلف سبزیجات یک پیتزای جذاب و متفاوت درست کنیم. مواد لازم: قارچ خرد شده: ۱/۲ فنجانفلفل دلمه‌ای رنگی خرد شده: ۱/۴ فنجانکدو سبز خرد شده: ۱/۲ فنجانبادمجان خرد شده: ۱/۲ فنجانزیتون سبز و سیاه خرد شده: ۱/۴ فنجانگوجه گیلاسی خرد شده: ۱/۴ فنجانذرت: ۱/۴ فنجانپنیر موزارلا: ۱/۲ فنجانسس پیتزا: ۱/۴ فنجان طرز تهیه و دستور پخت: ۱. در یک کاسه بزرگ شکر، پودر خمیر مایه و آب را با هم ترکیب کنید و ۱۰ دقیقه بگذارید بماند. حالا آرد گندم، روغن زیتون و نمک را به آن‌ها اضافه کنید و خوب ترکیب کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. ۲. خوب ورز دهید و سپس به مدت ۳۰ دقیقه در یک جای گرم بگذارید تا ور بیاید. ۳. ظرف پیتزا برای فر را آماده کنید، خمیر پیتزا ور آمده را در آن خوب پهن کنید و بر روی آن مقداری سس بریزید. ۴. سبزیجات خرد شده و پنیر موزارلا را بر روی آن بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت (۲۳۰ درجه سانتیگراد) بپزید تا پخته و برشته شود.