فروش نشا توت فرنگیآموزشگاه موسیقی آوایش در تهرانپارسنمایندگی فعال بیمه البرز کد 6152فراخوان جذب بازیگر ( فیلم کوتاه …

منابع و فواید ویتامین ب. کمپلکس
تأمین کافی ویتامین ب. کمپلکس برای سلامت کلی و متابولیک بسیار مهم است. ویتامین ب کمپلکس برای درمان کمبودهای ویتامین ب تجویز می‌شود. این کمبودها اغلب تغذیه‌ای هستند.ویتامین ب. کمپلکس چیست؟ویتامین ب. کمپلکس مجموعه‌ای از ترکیبات ویتامین B. است که برای سلامت جسمی و روانی ضروری است. ویتامین ب. کمپلکس اغلب به عنوان یک مکمل به ویژه توسط گیاهخواران و ورزشکاران مصرف می‌شود. کمبود ویتامین‌های گروه B. می‌تواند پیامد‌های منفی فراوانی بر سلامت جسمی و روانی داشته باشد. اگر طبق توصیه‌ها مصرف شود، مکمل‌های ویتامین B. برای سلامت بسیار مفید هستند. ترکیبات ویتامین B. محلول در آب هستند.علائم کمبود ویتامین B:• سرگیجه• عدم تعادل و هماهنگی• خستگی• ضعف• تنگی نفس• زبان بدون پرز و قرمز رنگ• احساس سوزن سوزن شدن یا بی حسی در دست، پا یا اندام دیگر• پوست کمرنگ• حساسیت به نور یا تاری دید• سردرگمی یا تحریک پذیری• نوسانات خلقی• از دست دادن حافظهفوایدویتامین ب. کمپلکس برای عملکرد یک بدن سالم ضروری است. انواع ویتامین‌های ب، ترکیبات پر مزیت برای از جمله موارد نام برده شده در مطلب زیر می‌باشد:• کمک به رشد سالم• تنظیم کلسترول• کاهش وزنبرای جزئیات بیشتر در مورد فواید هر ترکیب خاص از ویتامین B.، ادامه مطلب زا مطالعه کنید.انواع ویتامین‌های ب. کمپلکس و مواد غذاییویتامین B. حاوی ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین، بیوتین، فولات و کوبالامین است. اجازه دهید با جزئیات بیشتری در زیر به آن‌ها بپردازیم.• B۱ (تیامین): ترکیب قند و کربوهیدرات‌ها را به انرژی قابل استفاده تبدیل می‌کند، فواید عصبی دارد و به حفظ جریان خون سالم در بدن کمک می‌کند. این ویتامین را می‌توان در غلات سبوس دار، سبزیجات سبز برگ تیره مانند کلم، همچنین شیر و تخم مرغ یافت کرد.• B۲ (ریبوفلاوین): درست مانند B۱ این ماده مغذی برای متابولیسم مورد نیاز است و برای سلامتی چشم نیز مفید است. این ماده در منابع غذایی مشابه B۱ یافت می‌شود. غلات کامل، سبزیجات سبز برگ، شیر و تخم مرغ. • (Niacin) B۳: نیاسین یکی دیگر از ترکیبات اساسی برای متابولیسم و مواد مغذی موجود در ATP، سوخت سلول‌های انسانی است و به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. این ماده را می‌توان در گوشت قرمز، مرغ، غلات کامل، ماهی و بادام زمینی یافت.• B۵ (اسید پانتوتنیک): B۵ همچنین برای تولید انرژی و همچنین برای پردازش هورمون‌هایی که بدن انسان را متعادل نگه می‌دارد بسیار مهم است. این ماده را می‌توان در توت فرنگی، گریپ فروت، تخم آفتابگردان، دانه‌ها، مخمر‌ها، گوشت، ماست و تخم مرغ یافت. • B۶ (پیریدوکسین): B۶ گلوکز ذخیره شده را تجزیه می‌کند و اسید‌های بدن را در خون تنظیم می‌کند. این ویتامین را می‌توان در نخود، ماهی تن، غلات کامل، گوشت گاو، مرغ، هندوانه، ماهی قزل آلا و اسفناج یافت. • (Biotin) B۷: بیوتین در تبدیل مواد غذایی به انرژی دخالت است و به بدن کمک می‌کند اسید‌های چرب را تولید کند، که سلامتی سلول‌ها را حفظ می‌کند.• B۹ (فولات): B۹ به اسید فولیک نیز گفته می‌شود و رشد گلبول‌های قرمز را تقویت می‌کند. معمولاً توسط خانم‌های باردار برای کاهش خطر نقص هنگام تولد نوزاد مصرف می‌شود. این گیاه را می‌توان در غلات غنی شده، غلات کامل، مرکبات، سبزیجات برگ سبز، گوشت، ماهی و چغندر یافت.• B۱۲ (کوبالامین): B۱۲ برای حفظ سلامت سلول‌های خون و اعصاب حیاتی است. همچنین به تولید DNA کمک می‌کند و از برخی از انواع کم خونی جلوگیری می‌کند. منابع طبیعی اصلی B۱۲ از حیوانات - گوشت، ماهی و لبنیات بدست می‌آید. همچنین در غلات صبحانه غنی شده و مخمر‌های مغذی موجود است.میزان توصیه شده برای مصرفمصرف مکمل ب. کمپلکس عموما توسط پزشک تجویز می‌شود. برخی از این محصولات حاوی غلظت‌های مختلف ویتامین‌های مختلف B. هستند، بنابراین مشورت با پزشک قبل از مصرف بسیار مهم است، به ویژه اگر از وضعیت سلامتی خاصی رنج می‌برید.عوارض جانبیشایع‌ترین عوارض جانبی ویتامین ب. کمپلکس، ناراحتی معده و اسهال است. عوارض جانبی دیگر شامل موارد زیر است:• آسیب عصبی• سوزن شدن اندام• قرمزی پوستمصرف بیش از دوز توصیه شده ویتامین B. در مدت زمان طولانی می‌تواند به موارد زیر منجر شود:• قند خون بالا• تاری دید• مشکلات پوستی• بیماری‌های قلبی• بیماری‌های کبدیتوصیه می‌شود در صورت بروز هر یک از این علائم، مصرف مکمل را قطع کرده و با پزشک متخصص مشورت کنید. اگر سابقه شرایط پزشکی خاصی از قبل دارید یا درمورد هرگونه دارویی که ممکن است بر مصرف ویتامین B. تأثیر بگذارد سوال دارید، حتما برای مشاوره با یک متخصص پزشکی تماس بگیرید.   منبع: organicfacts