مردم مقصر افزایش مصرف انرژی نیستند؛ این هشدار را علی ربانی، مدیر بهینهسازی انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در همایش بینالمللی بهینهسازی مصرف و بهرهبرداری انرژی مطرح کرد و تأکید کرد که مشکل اصلی کشور در مصرف انرژی، حکمرانی نادرست و تصمیمگیریهای اشتباه مدیران است، نه رفتار شهروندان.