یوسف رجی، وزیر خارجه لبنان، در اظهاراتی خصمانه و بیسابقه، ضمن «غیرقانونی» خواندن سلاح مقاومت، گفت: ما روابط خوبی با آمریکا داریم و این کشور از ارتش لبنان حمایت میکند. آمریکا تنها کشوری است که میتواند بر اسرائیل فشار بیاورد تا زیرساخت غیرنظامی در لبنان را تخریب نکند.