رشد موهای خود را با این راه‌های آسان تقویت کنید
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بهداشت‌نیوز، حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز از موهای سر می‌ریزد که کاملا طبیعی است. مو از یک ریشه در انتهای فولیکول زیر پوست رشد می‌کند. خون در پوست سر به فولیکول رفته و اکسیژن و مواد مغذی را برای ریشه مو تأمین می‌کند که به رشد موها کمک می‌کند. رشد موها موجب فشار به پوست فشار شده و از غده چربی عبور می‌کند. چربی ترشح‌شده از این غده است که موها را براق و نرم می‌کند. علاوه بر ژنتیک، چندین عامل دیگر نیز در تقویت رشد مو نقش دارند. اگرچه هیچ معجون یا داروی جادویی که منجر به رشد فوری مو شود وجود ندارد، اما هنوز هم می‌توان اقداماتی را انجام داد. از رژیم غذایی محدودکننده خودداری کنید رژیم غذایی محدود می‌تواند منابع و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را کاهش دهد. از آنجا که رشد مو در مقایسه با سایر عملکردهای بدن اولویت کمتری دارد، هنگامی که بدن به دلیل رژیم‌های محدودکننده تحت فشار قرار می‌گیرد، رشد مو به سرعت متوقف می‌شود. حتی پس از از سرگیری رژیم غذایی سالم، ریزش مو معمولا برای چند ماه ادامه می‌یابد. راهکارهایی که از ریزش موی سر جلوگیری می‌کند پروتئین کافی مصرف کنید اگر رژیم غذایی شما به‌شدت محدودکننده باشد، موها به طور مطلوب رشد نمی‌کنند و ممکن است دچار ریزش مو شوید. رژیم غذایی متعادل با مصرف پروتئین کافی برای رشد مطلوب موها مهم است. به طور کلی ۵۰ گرم پروتئین یا بیشتر در روز توصیه می‌شود. محصولات حاوی کافئین استفاده کنید همه ما می‌دانیم که کافئین می‌تواند باعث افزایش انرژی بدن شود، اما یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که ممکن است موجب تقویت رشد مو شود. طبق مطالعه، کافئین ممکن است به رشد موهای جدید در سطح مولکولی، سلولی و اندام در مردان و زنان کمک کند. استفاده از روغن‌های معطر روغن‌های معطر نه تنها بوی خوبی دارند، بلکه ممکن است به تقویت رشد مو نیز کمک کنند. یک مطالعه نشان داد که دوز روزانه ۴۰۰ میلی گرم روغن هسته کدو به شکل کپسول منجر به افزایش رشد مو در مردان می‌شود. پس از ۲۴ هفته، مردانی که روغن هسته کدو تنبل مصرف کردند، ۴۰ درصد افزایش تعداد مو را تجربه کردند. مطالعه دیگری چهار گروه از موش‌ها را بررسی کرد که به هر یک از آنها درمان موی متفاوتی داده شد. درمان‌ها شامل سالین، روغن جوجوبا، ۳ درصد ماینوکسیدیل یا ۳ درصد روغن نعنا فلفلی بود. این مطالعه نشان داد گروهی که روغن نعنا به آنها داده شد بیشترین رشد مو را داشتند. این رشد شامل افزایش قابل توجهی در ضخامت مو، تعداد فولیکول‌ها و عمق فولیکول‌ها بود. مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی مناسب ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری برای سلامت کلی بدن مهم هستند و در تأمین انرژی مورد نیاز بدن برای تقویت رشد موها نقش مهمی ایفا می‌کنند. این مواد مغذی شامل بیوتین، ویتامین سی، ویتامین دی، ویتامینE، روی، آهن، امگا ۳ و امگا ۶ هستند. یک مطالعه نشان داد که مصرف مکمل های امگا ۳ و امگا ۶ به مدت ۶ ماه ممکن است از ریزش مو محافظت کند. داده‌های یک منبع دیگر نشان می‌دهد که سطوح پایین روی ممکن است نقش کلیدی در ریزش مو داشته باشد. همچنین در مطالعات نشان داده شده که بهبود سلامت مو و ناخن پس از مصرف مکمل بیوتین دیده شده است. این غذاها را نخورید تا ریزش مو نگیرید ماساژ پوست سر ماساژ پوست سر می‌تواند به آرامش و کاهش استرس کمک کند. علاوه بر این طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ ممکن است به سلامت موها نیز کمک کند. این مطالعه تأثیر ماساژهای روزانه ۴ دقیقه‌ای پوست سر را مورد بررسی قرار داد. پس از ۲۴ هفته، محققان دریافتند که ۹ مرد شرکت‌کننده در این مطالعه موهای ضخیم‌تری نسبت به ابتدا داشتند. در حالی که این مطالعه تفاوت قابل توجهی در رشد مو نشان نداد، تصور می‌شود که ماساژ پوست سر ممکن است به گشاد شدن رگ‌های خونی زیر پوست کمک کند. این امر منجر به ضخیم شدن موها شده و احتمال شکستن آنها را کمتر می‌کند. استفاده کمتر از سشوار و اتوی مو حرارت ناشی از اتوی مو، سشوار و صاف‌کننده‌ها می‌تواند به موها آسیب برساند و باعث شکستگی آنها شود. بهتر است استفاده از آنها را محدود کنید. کاهش دمای ابزارهای حالت‌دهنده نیز می‌تواند به کاهش آسیب موها کمک کند. علاوه بر این، بر اساس یک مطالعه، استفاده از یک محصول محافظ در برابر حرارت قبل از استفاده از حالت‌دهنده‌ها، ممکن است شکستگی مو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. کمتر رنگ کردن مو رنگ کردن موها به موها فشار وارد کرده و باعث شکستن آنها می‌شود. اما وقتی این فرایندها را کم می‌کنیم، موها کمتر می‌شکنند و به نظر می‌رسد سریع‌تر رشد می‌کنند. کد خبر 634381