تصمیمات مهم برای رفاه تاکسیرانان

تصمیمات مهم برای رفاه تاکسیرانان
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی اسماعیل بیگی در مورد چرایی عدم ثبت نام همه رانندگان تاکسی برای بیمه تکمیلی گفت: بیمه تکمیلی از حدود ۸ سال پیش در سازمان تاکسیرانی عملیاتی شد و در آن زمان همه رانندگان تاکسی به صورت خودکار بیمه می‌شدند؛ اما بعد از مدتی بررسی‌ها نشان داد که بخش زیادی از این رانندگان برای دریافت هزینه‌های درمانی شان مراجعه نمی‌کنند و ملاحظه شد یا این افراد بازنشسته هستند و یا از جای دیگر بیمه تکمیلی شده‌اند. او افزود: از آنجا که بیمه شدن اتوماتیک رانندگان تاکسی به بیمه تکمیلی هزینه‌های زیادی داشت و عدم مراجعه آنها باعث هدر رفت منابع می‌شد، در چند سال اخیر اعلام کردند که بیمه تکمیلی اختیاری است و هر راننده‌ای که مایل باشد می‌تواند برای ثبت نام مراجعه کند تا به صورت رایگان بیمه تکمیلی شود که ۲۵ هزار نفر ثبت نام کردند. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه در چند روز آینده فرآیند ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی آغاز می‌شود، گفت: رانندگان تاکسی به صورت رایگان و خانواده‌هایشان با تخفیف بیمه می‌شوند. اسماعیل بیگی در پاسخ به این سوال که چرا بیمه تکمیلی قطع شده بود، گفت: ۳۱ شهریور ماه سال جاری قرارداد بیمه تکمیلی تمام شده است اما در تیر ماه باید کارهای تمدید بیمه تکمیلی یا جایگزینی انجام می‌شد که متاسفانه هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته بود و هنگامی که من به عنوان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ۲۸ مهر ماه سال جاری به این سازمان آمدم نه تنها حدود یک ماه از تاریخ انقضای بیمه تکمیلی آنها گذشته بود؛ بلکه چند میلیارد بدهی نیز به بیمه‌ها وجود داشت که توانستیم بخشی از بدهی را پرداخت کرده و برای پرداخت مابقی به تفاهم برسیم. او در تشریح علت توقف بیمه تکمیلی گفت: از آنجا که عدد بیمه تاکسیرانان بسیار زیاد است، شیطنت‌هایی نیز در این خصوص انجام شد. یک ماه طول کشید که مراحل قانونی را با مجموعه‌های بالادستی در شهرداری طی کنیم. طی روزهای آینده اسناد مناقصه از میان شرکت‌های بیمه گر رتبه یک منتشر شده و به نظر می‌رسد تا دو هفته آینده قرارداد منعقد شود. به هر حال ما در این مدت سعی کردیم که با وجود موانع قانونی و حتی دخالت بیمه تکمیلی را مجددا برقرار کنیم. کد خبر 640602