اگر صفحه را درست نمی‌بینید اینجا را کلیک کنید

مدل‌‎های جدید یادگیری توسط سازمان سوادآموزی در حال تولید است
به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا عبدی در گردهمایی مشترک دو روزه معاونین سوادآموزی و رؤسای ادارات سوادآموزی، سنجش و ارزشیابی تحصیلی سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: باید گفتمان نهضت سوادآموزی جدّی گرفته شود و فرمان حضرت امام خمینی(ره) و قواعد حکمرانی که ایشان جاری نموده‎اند و نهضت سوادآموزی هم که از آرمان‎‌های ایشان بوده، تا ریشه کنی بی‎سوادی و سرانجام بخشی بی‎سوادی مهم شمرده شود، لذا در جهت استمرار و ادامه مسیر مأموریت‎‌های نهضت، باید اول سواد آرمان ما باشد و دوم بی‎سوادی ریشه‌‎کن شود و سوم به سمت سوادهای دیگر حرکت کنیم. رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به اهداف سواد آموزی باید در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور نقش آفرینی کنیم و دنبال آن باشیم که دغدغه‎های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر ریشه‎‌کنی بی‎سوادی که در برنامه‌‎های قبلی مغفول مانده است در سیاست‎‌های کلی تحولی آموزش و پرورش آورده شود و در برنامه هفتم عملیاتی و اجرایی شود. عبدی ادامه داد: در مطالبات باید نظام آموزشی بزرگسالان را جزء مطالبات استانی و ملی قرار دهیم و در انجام فعالیت‎های سوادآموزی و در روند نهضتی شدن و جهادی شدن فعالیت‎ها به دنبال اسم نهضت نباشیم و برکت این کار عظیم را از بین نبریم. وی گفت: وضعیت سواد، مخصوصاً در راستای سواد رسانه‎‌ای و بی‎سوادی رسانه‌‎ای، باید در برنامه‎‌ها قرار گیرد و یکپارچه عمل کردن و هم‎سو بودن در عرصه نهضت سوادآموزی ضروری است. عبدی در مورد همکاری سازمان نهضت سوادآموزی با دستگاه‎‌های مختلف گفت: سازمان نهضت سوادآموزی تفاهم‏‎نامه‎‌هایی با دستگاه‎های مختلف از جمله سازمان زندان‎‌ها، امور عشایری و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برای والدین کم‎‌سواد و بی‎سواد منعقد کرده است و امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم گام‎های مؤثری را در راستای مأموریت‎‌هایمان انجام دهیم.  وی در پاسخ به این سوال که تعریف سازمان نهضت سوادآموزی از سواد با توجه به تغییرات این تعریف چیست؛ گفت: در دوره سواد و دوره انتقال به دنبال همان تعریف خواندن و نوشتن هستیم، زیرا تا خواندن و نوشتن را یاد نگیریم ورود به سایر بحث‎ها محلی از اعراب ندارد، اما برای کسانی که سواد ابتدایی پیدا کرده‌‎اند و دوره سواد و دوره انتقال را گذرانده‎‌اند، یک سواد تابعی به نام دوره تحکیم تعریف کرده‌‎ایم که سوادهای جدید را در قالب تثبیت آموخته‎‌ها به کم‏‎‌سوادان آموزش می‌‎دهیم. عبدی در رابطه با استفاده از روش‎‌های نوین برای سوادآموزی گفت: هم‌‎اکنون جریان سوادآموزی به صورت دوره ‎های مجازی در کشور در حال انجام است و دروس ضبط شده در سامانه شاد بارگذاری شده که افراد می‌‎توانند با مشاهده و مطالعه آن‎ها در آزمون شرکت کنند؛ اما مدل‌‎های جدید یادگیری بر پایه فضای مجازی توسط سازمان سوادآموزی در حال تولید است که به ترتیب رونمایی خواهند شد. رئیس سازمان سوادآموزی در پایان گفت: تمام دنیا از روش‎های جدید یادگیری در نهضت سوادآموزی خود استفاده می‎‌کنند و در همین راستا طراحی‎هایی در سیر برنامه‌‎های سازمان سوادآموزی از قبیل بازی‎‌واره‌‎های آموزشی، آموزش‎‌ها بر مبنای دیجیتال و آموزش‌‎های غیرمستقیم خواهیم داشت و مدل‎های جدید یادگیری سوادآموزی از جمله برنامه‎‌های تحولی پیش روی نهضت است. انتهای پیام/