حمل و نقل زمینی شهرستان بار تهرانتدوین طرح توجیهی تسکوشاپدعوت به همکاری(فروش دیجیتالی)نوسازی و بازسازی

لزوم توجه دولت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی
رئیس شورای شهر تهران گفت:حرکت در مسیر خودکفایی بسیار درست است، اما نباید در آن دچار افراط شویم و به سمت ساخت قطعاتی برویم که نه امکان پذیر است ونه صرفه اقتصادی دارد. به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جریان دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران گفت: در آستانه سی امین سالگرد پیروزی ایران در جنگ تحمیلی قرار داریم، در ۲۳ مرداد سال ۱۳۶۹، صدام حسین رییس جمهور بعثی عراق، با نگارش آخرین نامه رسمی خود به رییس جمهور کشورمان آیت الله هاشمی رفسنجانی، تمامی خواسته های ایران، از جمله آزاد سازی کلیه اراضی اشغالی، آزاد سازی بدون قید و شرط همه اسرا و بازگشت به قرارداد الجزایر را پذیرفت و برای نخستین بار در حدود ۳۰۰ سال اخیر، ایران بدون واگذاری یک وجب از خاک خود، جنگی را به صلح تبدیل کرد. او با بیان اینکه اکثر کشورهای جهان، سالروز خاتمه جنگ را گرامی می دارند گفت: اما در ایران، روز خاتمه جنگ و آغاز صلحی پایدار که تا امروز هم از آن بهره می بریم که با پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس نیز همراه بوده است، در هیاهوی مسایل سیاسی و روزمره به فراموشی سپرده شده است که از بخش فرهنگی مدیریت شهری می خواهم، با توجه به تاثیر مثبت یادآوری این رخداد در غرور ملی و سرمایه اجتماعی نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند. هاشمی ادامه داد: همچنین از خانواده های شهدا، ایثارگران و سربازان عرصه دیپلماسی که توانستند دستاورد بزرگ و ماندگاری را برای ایران به یادگار بگذارند، تقدیر گردد. رئیس شورای شهر در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به نزدیک شدن به پاییز گفت: با توجه به نزدیک شدن پاییز و افزایش تقاضای سفر و پیک بعدی کرونا، لزوم تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی را به دولت محترم یادآور می شویم، در بودجه سال 1399 کشور، مبلغ سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین ناوگان حمل ونقل عمومی تهران پیش بینی شده است که امیدواریم با همکاری سازمان شهرداری ها و سازمان برنامه وبودجه هرچه سریعتر فرایند تخصیص این اعتبار انجام شود تا بتوانیم نسبت به تامین اتوبوس و واگن مترو برای کاهش ازدحام شهروندان تهران و رعایت فاصله اجتماعی، اقدامات لازم را انجام دهیم. هاشمی ادامه داد: در رابطه با پروژه قطار ملی نیز ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته توجه داشته باشیم که مترو از آغاز در مسیر خودکفایی بوده است، نیمی از مترو احداث تونل وایستگاههاست که در آن کاملا خودکفا هستیم و در نیم دیگر هم بخشی از تجهیزات ثابت و واگن را در داخل تولید می کرده ایم، حرکت در مسیر خودکفایی بسیار درست است اما نباید در آن دچار افراط شویم و به سمت ساخت قطعاتی برویم که نه امکان پذیر است و نه صرفه اقتصادی دارد. رئیس شورای شهر تهران گفت: منشا بخشی از واردات در مترو، تصمیمات دولتی است که تامین مالی را از طریق شرکتهای دولتی انجام می دهند و اگر منابع مالی در اختیار شرکتهای داخلی قرار گیرد، ساخت داخل افزایش می یابد.