یک تحلیلگر مسائل بین الملل با باین اینکه هیچ اعتقادی به «تعهدات» آمریکا ندارم، گفت: بزرگترین تهدید برای کشور، نه بمبافکنها و نه موشکهای آمریکایی، بلکه «اختلافات داخلی» است. همانطور که رهبری بارها تأکید کردهاند، «اتحاد و همدلی» بزرگترین سلاح و پشتوانه ملت ماست و اگر این اتحاد ضربه بخورد آمریکایی ها به سرعت از آن استفاده خواهند کرد.