همزمان با امضای یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا، یک اندیشکده آمریکایی با بررسی چشمانداز روابط دو کشور تا پایان دولت دونالد ترامپ، سه سناریوی محتمل را ترسیم کرده که در میان آنها، بازگشت به الگوی پیش از جنگ و ادامه سیاست مهار ایران از طریق فشار و حملات محدود، محتملترین گزینه ارزیابی شده است.