شنبه / ۶ تیر / ۱۴۰۵ - 27 June, 2026
 خبرگزاری ایلنا / ۱۴۰۴/۱۰/۰۱

جشنواره‌زدگی؛ بیماری مزمن سینمای ایران و اتلاف سیستماتیک بودجه عمومی

 جشنواره‌زدگی؛ بیماری مزمن سینمای ایران و اتلاف سیستماتیک بودجه عمومی
سیدرضا منتظری منتقد سینما با انتقاد از آفت جشنواره زدگی در سینمای کشور اظهار داشت: سینمای ایران سال‌هاست گرفتار پدیده‌ای است که می‌توان نامش را بی‌پرده «جشنواره‌زدگی» گذاشت؛ وضعیتی که در آن، هر نهاد، سازمان، دستگاه و حتی اداره‌ای که اندک نسبتی با فرهنگ دارد، خود را موظف می‌داند صاحب جشنواره باشد. نتیجه، تورم بی‌سابقه جشنواره‌های ریز و درشت، موازی، کم‌اثر و عمدتاً بی‌کارکردی است که نه به رشد سینما منجر شده‌اند، نه به کشف استعداد تازه و نه حتی به توسعه مخاطب. آنچه باقی مانده، صرفاً هزینه‌هایی است …