رئیس پیشین دانشگاه تهران گفت: ریشه اعتراضات در دانشگاه، در سطح جامعه است؛ یعنی ابتدا در جامعه شکل گرفته و بعد دانشگاه وارد آن شده است. زمانی دانشگاه یک جریان پیشرو، نقاد و روشنفکری بود که اشکالات را میدید و شروع به اعتراض میکرد و شاید بدنه جامعه دیرتر متوجه مسئله میشد، اما الان مسائل و بحرانها آنقدر گسترده شده که همه اقشار آن را درک میکنند و موضوع به یک مسئله ملی تبدیل شده است.