سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با عدم حضور نمایندگان افعانستان در نشست همسایگان افغانستان تصریح کرد: دوست داشتیم افغانستان هم شرکت میکرد و اعتقاد داریم که حضور افغانستان هم به روند تفاهم کمک خواهد کرد و به هر حال این تصمیم افغانستان بود که ما به آن احترام میگذاریم. طبیعی است که در این نشستها کشورها نظرات خود را بیان میکنند ولی هدف اجماع منطقه برای یافتن راهحل رسیدن به ثبات است.