سفیر ایران در سازمان ملل در ژنو در نامه ای خطاب به «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نوشت: تاکنون ۲۱ نفر از کارکنان بهداشتی شهید شدهاند، ۷ بیمارستان دیگر عملیاتی نیستند، ۴۹ مرکز پزشکی آسیب دیدهاند و ۸۱۰۰۰ واحد مسکونی غیرنظامی تخریب شدهاند.