فرانک والتر اشتاین مایر، رئیسجمهور آلمان، جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران را «اشتباه» و «نقض قوانین بینالمللی» خوانده است و در همین زمان نیویورک تایمز نوشت: محمدبن سلمان در تماسهای تلفنی اخیر خود، ترامپ را برای ادامه جنگ با ایران تحت فشار قرار داده است. سوال اینجاست چرا درحالیکه اروپا و غرب که از دشمنان دیرینه ایران هستند، حتی در ظاهر آمریکا را به گفتگو با ایران ترغیب می کنند اما برخی کشورهای عربی مانند عربستان و امارات ترامپ را برای ادامه جنگ با ایران ترغیب میکنند؟!