یک دیپلمات و کارشناس حوزه منطقه گفت: نتیجه این جنگ باید به عذرخواهی کشاندنِ کسانی باشد که ادعای مذاکره داشتند، باید آنها را به توبه واداشت تا این اقدامات تکرار نشود. در این خصوص هم مسئولان باید زمینهها و ظرفیتها را بسنجند و تصمیم مقتضی را اتخاذ کنند. البته کاهش تنش و درگیری همیشه برای نوع بشر مطلوب بوده است؛ اگر کشورهای متجاوز به این نتیجه برسند که باید درگیری را کاهش دهند، باید سنجید که تا چه حد میتوان این نوع درخواستها را راستیآزمایی کرد.