یک دیپلمات بازنشسته گفت: وضعیت بد اقتصادی در جهان پیش میآید و آمریکا هیچ کاری نمیتواند در مقابل این ماجرا انجام دهد و عملاً دست بسته قرار گرفته است. آنها به اشکال مختلفی مانند آتشبس و توقف جنگها در ایران اشاره کردهاند، اما ایران به وضوح اعلام کرده که این را قبول ندارد. ایران میگوید اول باید عذرخواهی کنید، دوم باید خسارت پرداخت کنید، همچنین تحریمها رفع شود و تعهد دهید که این حمله دوباره تکرار نخواهد شد. در این شرایط بحث هستهای و این مسائل کنار گذاشته شده و مذاکرهای در این زمینه وجود ندارد. …