یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: مردم بدانند که نزدیک شدن ناوهای آمریکایی الزاماً به معنای وقوع جنگ نیست. زمانی که خود فرمانده یک رده بودم، هرگاه ناو آمریکایی به فاصلهای نزدیک؛ حدود هفتصد تا هشتصد کیلومتر نردیک ایران میرسید، به نیروها مرخصی میدادیم؛ زیرا میدانستم جنگی در کار نیست. چنین اقدامی از منظر نظامی عقلانی نیست، زیرا آن ناو مانند یک لقمه در تیررس ما قرار میگیرد و هیچ عاقلی چنین ریسکی نمیکند. هرگاه فاصله میگرفتند، آن زمان موضوع جدیتر تلقی میشد.