پنجشنبه / ۴ تیر / ۱۴۰۵ - 25 June, 2026
 خبرگزاری ایلنا / ۱۴۰۴/۱۲/۰۲

«افزایش پلکانی» راهی برای فقیرسازی همه بازنشستگان/ مستمری‌ها را سرکوب نکنید!

 «افزایش پلکانی» راهی برای فقیرسازی همه بازنشستگان/ مستمری‌ها را سرکوب نکنید!
همه‌ساله مبلغی که به حقوق کارگر و بازنشسته و کارمند افزوده می‌شود، حتی به اندازه تورم هم نیست. از این منظر به لحاظ علمی ما چیزی به نام افزایش حقوق در ایران نداریم، بلکه در عمل ترمیم حقوقی است که توسط تورم تخریب شده و تازه این ترمیم نیز در اغلب سال‌ها بسیار ناقص و ناکافی بوده و قدرت خرید و ارزش خود را به مرور از دست داده است. روند پلکانی‌سازی حقوق در چهارچوب این سازوکار فقیرسازی کارگر و بازنشسته، بحران معیشت را حتی برای بازنشستگانی که حقوق بیشتری دریافت می‌کردند تشدید کرده است.