پنجشنبه / ۴ تیر / ۱۴۰۵ - 25 June, 2026
 خبرگزاری ایلنا / ۲ ساعت قبل

کاهش کشت پنبه در گلستان به دلیل نبود ماشین‌آلات و تعطیلی صنایع فرآوری /مسئولان فقط وعده ندهند از کشاورزان حمایت کنند

 کاهش کشت پنبه در گلستان به دلیل نبود ماشین‌آلات و تعطیلی صنایع فرآوری /مسئولان فقط وعده ندهند از کشاورزان حمایت کنند
کاهش چشمگیر سطح زیرکشت پنبه در گلستان، در حالی ادامه دارد که سال‌هاست مسئولان از برنامه‌های احیا و حمایت سخن می‌گویند، اما کشاورزان می‌گویند این وعده‌ها هنوز به اقدام عملی نرسیده است. استانی که روزگاری با ۲۰۰ هزار هکتار کشت، به «طلای سفید» شهرت داشت، امروز تنها چند ده هکتار پنبه در آن باقی مانده و نگرانی‌ها درباره آینده این محصول استراتژیک بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.