یک دیپلمات پیشین با اشاره به اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی درباره یادداشت تفاهم ایران و آمریکا گفت: ارزیابی دوست و دشمن این است که این دور اول مذاکرات در مجموع به نفع ایران بوده است و در واقع، همانطور که ایران در حوزه نظامی دست برتر را داشته، این اقتدار نظامی در حوزه دیپلماسی نیز خود را نشان داده است. البته هنوز هیچ چیز تمام نشده؛ ما فقط یک دور مذاکره کردهایم.