مهدی سجادهچی معتقد است که پس از جنگ فرصتی تاریخی برای رفع اختلافات و معضلات اجتماعی پدید آمده است. او با اشاره با این موضوع تأکید کرد: بایستی مسئولان بالادستی که سینما را کنترل میکنند و مسئولان سینمایی از این فرصت تاریخی و استثنایی استفاده کنند و برای اولین بار مردم به همان شکلی که هستند و در جامعه و خیابان دیده میشوند با همه رنگها و تفاوتها که در ظاهرشان، در فکر کردنشان و جهتگیریهایشان وجود دارد در یک سینمای واقعی دیده شوند. ما امروز این شانس را داریم که به سمت این سینما برویم.