حدود ۳۵ میلیون نفر همچنان در تنش آبی قرار دارند به عبارت دیگر حوزههای استراتژیک و پرجمعیت مرکزی کشور همچنان با کسری شدید بارندگی دستوپنجه نرم می کنند. نتیجه اینکه همچنان آب های زیرزمینی در معرض خطرند بنابراین نباید همچنان دچار «توهم فراوانی آب» شویم حتی در استانهای پربارش.