ستون اصلی تابآوری ایران در دو جنگ تحمیلی اخیر مردم بودند؛ مردمی که با وجود تنوع نگرش، در برابر دشمن خارجی متحد ایستادند. حمیدرضا جلاییپور، جامعهشناس، در گفتوگو با «ایران» تأکید میکند که در ۹ اسفند (آغاز جنگ تحمیلی سوم)، میزان کثیری از مردم در کنار کشور ایستادند و با وجود اختلافات داخلی، دشمن را ناکام گذاشتند.