رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به استقبال گسترده نخبگان از سومین فراخوان جذب در دستگاههای اجرایی، گفت: از میان حدود ۳۳ هزار متقاضی واجد شرایط، تنها ۱۵۰۰ سهمیه برای معرفی به دستگاهها اختصاص یافته بود؛ موضوعی که موجب شد حدود ۳۰ تا ۳۲ هزار نفر با وجود برخورداری از شرایط لازم، از فرایند نهایی معرفی کنار گذاشته شوند.